Actueel: Iedere zondagmorgen zijn er de leuke trainingen in Zoetermeer. We verzamelen om 9.30 uur bij de Bowling Westerpark.



Ontspannu Nordicwalking Trainingen in Zoetermeer

Na de lessen je conditie bijhouden, aan de lijn werken en techniek bijschaven! Kom meedoen!

De trainingen zijn bedoeld voor mensen die de basis van Nordicwalking al hebben geleerd.

 

Geen lidmaatschap maar een strippenkaart. Dat geeft meer vrijheid!

Opzet Nordicwalking trainingen

  • De trainingen duren tussen de 75 en 90 minuten, afhankelijk van de inhoud.

  • Er wordt in een groep getraind. De begeleider stimuleert en houdt de veiligheid van de groep in de gaten.

  • Verschillende ondergronden worden opgezocht. Er worden oefeningen gedaan voor lenigheid, kracht en uithoudingsvermogen. Maar nooit wordt de gezelligheid uit het oog verloren.

  • Deelnemen kan met een strippenkaart. Een negen of vijf strippenkaart kost respectievelijk €50 of €30 en is 4 maanden geldig. Om te kijken of nordicwalking wat voor je is kun je eens mee komen doen voor € 5.

  • Mensen met de Ooijevaarspas en Zoetermeerpas kunnen met korting trainingen volgen. Mail voor meer informatie naar Nordic@ontspannu.nl


De Nordicwalking Trainer

"Toen ik zelf in 2005 aan een proefles Nordic Walking deelnam was ik eigenlijk meteen enthousiast. Inmiddels heb ik heel veel mensen leren Nordic Walken en is er steeds weer vraag naar de trainingen. Naast mijn diploma van de KNAU heb ik ook de trainers instructies van de NFIB gevolgd.

Ik hoop jullie allemaal graag aan het bewegen te krijgen en houden. Nordic Walking kan een echte 'way of living' worden waarmee je duurzaam je lichaam kunt stimuleren en in vorm houden."

Fred Steetsel

 

De Nordicwalking maandtochten

Naast de trainingen wordt er eens per maand een wandeltocht georganiseerd. Daaraan kan iedereen meedoen. We hebben onder andere al gewandeld in Nieuwkoop, Hazerswoude, Zoetermeer, Delft, Zoeterwoude, Noordwijk en Wassenaar.

 

Voor de wandeltochten gebruik je je strippenkaart of je betaalt éénmalig €5,50


Voordelen en toepassingen van NordicWalking

Afvallen met nordicwalking!

Bij een goed uitgevoerde techniek worden de armen, rug en schouders, buikspieren, benen en billen getraind. Omdat je ongemerkt al snel een stuk kunt Nordic walken en al deze spiergroepen aan het werk zet, verbrand je rond de 400 Kcal per uur. Na de training werkt het ook nog door. Dat helpt flink mee om je gewicht te beheersen!

Werken aan je conditie met nordicwalking

Als je de techniek goed beheerst kun je je training zo intensief maken als je zelf wilt. Op jouw eigen niveau kun je dan gaan bewegen. Nordicwalking wordt dan een echte duursport. Door het gebruik van een hartslagmeter kun je heel gericht je conditie beinvloeden.

Smeren van de gewrichten

Bij Nordic Walking worden het heupgewricht en het schoudergewricht intensief gebruikt. Tegelijkertijd staat er geen extreme druk op deze gewrichten. Door de juiste techniek wordt de beweeglijkheid groter. Naast dit voordeel worden de knien minder belast. Dit is individueel verschillend en kunt u in een proefles eens uitproberen.

Weg met de stress door nordicwalking

Door in beweging te komen worden stresshormonen afgebroken en neemt de conditie van je lichaam toe. De weerbaarheid wordt daardoor groter. Door buiten te trainen wordt dit effect vergroot.

Kleine investering

Je hoeft weinig te investeren. Sportkleding, goede schoenen en de speciale Nordic Walking stokken 'poles' zijn voldoende om van start te gaan. Begin altijd met een cursus. Als je direct de juiste techniek aanleert voorkom je blessures en haal je het hoogste rendement uit je inspanningen. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt is het juist wel leuk om fijne spulletjes te hebben. Dan geniet je nog meer van het Nordic Walking. Je kunt dan denken aan nog lichtere poles, speciale schoenen, functionele sportkleding, een houder voor een bidon om onderweg te kunnen drinken etcetera.

Stokken/Poles
Koop altijd goede stokken en van een goed merk. Aangezien de stokken jaren mee kunnen gaan is het niet verstandig hierop te bezuinigen. Goede stokken zijn licht, sterk en duurzaam.
Let op! Er wordt in onze lessen gelopen met alle merken stokken. Sommige instructeurs dringen bepaalde merken op vanwege commerciële belangen. Ga daar niet in mee. Er zijn goede en minder goede stokken van verschillende merken. Bij Ontspannu! krijgt u onafhankelijk advies en maakt u uiteindelijk zelf de keuze.

Bel met 06-48616990 of 079-3425125 of e-mail: nordic@ontspannu.nl voor meer informatie


Alleen of met een groep
Nordic Walking is prima geschikt om in een groep te beoefenen. Maar ook gewoon je deur uit lopen en met een vriend of vriendin even een stukje wandelen als je wat tijd vrij hebt is een mogelijkheid. Je hoeft niet naar een sportschool of club.
Na afloop van de cursus kun je in groepjes meetrainen. Tegen een geringe vergoeding worden het hele jaar door trainingen verzorgd waarin op de techniek wordt gelet en plezier en conditieverbetering voorop staan.

Nordic Walking is:

  • de effectieve bewegingsvorm met een groot gezondsheidsaspect

  • overgewaaid uit Finland als zomertraining van langlaufen

  • de uitgelezen sport om te beginnen met bewegen

  • veilig voor gewrichten en spieren, dus ook geschikt bij lichte slijtage

  • wandelen op eigen niveau met speciaal ontwikkelde 'Poles' stokken

  • een prima methode om af te vallen (je gebruikt tot zo'n 400 Kcal)

nordicwalkingkrant.nl