Welkom bij Ontspannu! Nordicwalking Zoetermeer

Actueel: Nieuwe lessen Nordicwalking in Zoetermeer

 

 

Zoetermeer (Bowling Westerpark):

In Januari, April en September starten nieuwe lessen op zondag. Voorafgaand hieraan is een proefles van een uur om te merken of je nordicwalking wel leuk vindt.
Zoetermeerpashouders kunnen meedoen tegen inlevering van een bon aan de gehele cursus.

 


Opzet Nordicwalking lessen en trainingen

  • Stap 1: een proefles, kennismaken met Nordic Walking

  • Stap 2: de cursus

  • Stap 3: doortrainen in de trainingsgroepen.

Aanvullende informatie

  • Meld je aan dan hoor je vanzelf wanneer de volgende proefles/les weer is.

  • Korting leden Activite, Florence en Zorg en Zekerheid.

  • Voor een groep van minimaal 6 mensen kan een proefles op locatie worden verzorgd.

Professioneel nordicwalking trainer!

De lessen worden verzorgd door professioneel trainer Fred Steetsel. Hij heeft zijn Nordic Walking opleiding gevolgd bij zowel de KNAU als de NFIB. Daarnaast is Fred gediplomeerd Atletiek trainer.

Omdat Fred sinds 2005 Nordic Walking instructies verzorgt kunt u rekenen op gedegen uitleg.

Door Ontspannu! is de Alfa techniek omarmd. Deze Nordic Fitness techiek is gericht op het trainen van het totale bewegingsapparaat.

Telefoon: 06-48616990
E-mail: Nordic@ontspannu.nl

AtletiekunieNFIB

gpsuitje bedrijfsuitjes met gps

 


Algemene informatie over NordicWalking

Bepaal hier uw stoklengte:

Voer uw lengte (in cm): cm en klik dan hier. De ideale stoklengte voor u is:

Let op! Dit is een vuistregel. Afhankelijk van uw lengte en de verhoudingen tussen armen, benen en romp kan een iets kortere of langere pole juist beter passen. In de lessen van Ontspannu! / Walkaway wordt u op maat uitgelegd wat de goede lengte is. Twijfelt u neem dan liever een kortere dan een langere pole. En per merk kan het zelfs verschillen. Een pole van 110cm is niet even hoog bij de verschillende merken!


Voordelen en toepassingen van NordicWalking

Afvallen met nordicwalking!

Bij een goed uitgevoerde techniek worden de armen, rug en schouders, buikspieren, benen en billen getraind. Omdat je ongemerkt al snel een stuk kunt Nordic walken en al deze spiergroepen aan het werk zet, verbrand je rond de 400 Kcal per uur. Na de training werkt het ook nog door. Dat helpt flink mee om je gewicht te beheersen!

Werken aan je conditie met nordicwalking

Als je de techniek goed beheerst kun je je training zo intensief maken als je zelf wilt. Op jouw eigen niveau kun je dan gaan bewegen. Nordicwalking wordt dan een echte duursport. Door het gebruik van een hartslagmeter kun je heel gericht je conditie beinvloeden.

Smeren van de gewrichten

Bij Nordic Walking worden het heupgewricht en het schoudergewricht intensief gebruikt. Tegelijkertijd staat er geen extreme druk op deze gewrichten. Door de juiste techniek wordt de beweeglijkheid groter. Naast dit voordeel worden de knien minder belast. Dit is individueel verschillend en kunt u in een proefles eens uitproberen.

Weg met de stress door nordicwalking

Door in beweging te komen worden stresshormonen afgebroken en neemt de conditie van je lichaam toe. De weerbaarheid wordt daardoor groter. Door buiten te trainen wordt dit effect vergroot.

Kleine investering

Je hoeft weinig te investeren. Sportkleding, goede schoenen en de speciale Nordic Walking stokken 'poles' zijn voldoende om van start te gaan. Begin altijd met een cursus. Als je direct de juiste techniek aanleert voorkom je blessures en haal je het hoogste rendement uit je inspanningen. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt is het juist wel leuk om fijne spulletjes te hebben. Dan geniet je nog meer van het Nordic Walking. Je kunt dan denken aan nog lichtere poles, speciale schoenen, functionele sportkleding, een houder voor een bidon om onderweg te kunnen drinken etcetera.

Stokken/Poles
Koop altijd goede stokken en van een goed merk. Aangezien de stokken jaren mee kunnen gaan is het niet verstandig hierop te bezuinigen. Goede stokken zijn licht, sterk en duurzaam.
Let op! Er wordt in onze lessen gelopen met alle merken stokken. Sommige instructeurs dringen bepaalde merken op vanwege commerciële belangen. Ga daar niet in mee. Er zijn goede en minder goede stokken van verschillende merken. Bij Ontspannu! krijgt u onafhankelijk advies en maakt u uiteindelijk zelf de keuze.

Bel met 06-48616990 of 079-3425125 of e-mail: nordic@ontspannu.nl voor meer informatie

Alleen of met een groep
Nordic walking is prima geschikt om in een groep te beoefenen. Maar ook gewoon je deur uit lopen en met een vriend of vriendin even een stukje wandelen als je wat tijd vrij hebt is een mogelijkheid. Je hoeft niet naar een sportschool of club.
Na afloop van de cursus kun je in groepjes meetrainen. Tegen een geringe vergoeding worden het hele jaar door trainingen verzorgd waarin op de techniek wordt gelet en plezier en conditieverbetering voorop staan.

Nordic Walking is:

  • de effectieve bewegingsvorm met een groot gezondsheidsaspect

  • overgewaaid uit Finland als zomertraining van langlaufen

  • de uitgelezen sport om te beginnen met bewegen

  • veilig voor gewrichten en spieren, dus ook geschikt bij lichte slijtage

  • wandelen op eigen niveau met speciaal ontwikkelde 'Poles' stokken

  • een prima methode om af te vallen (je gebruikt tot zo'n 400 Kcal)

nordicwalkingkrant.nl